AL-Kisah Punya Introduction

Ini cerita pasal aku? Bukan ini cerita pasal kami. Siapa kami? Kami di sini bermaksud sekumpulan manusia yang berjumpa pada Jun 1996 - Dis 1997 di utara tanah air. Ini cerita kami penuntut IKMSP. Institut Kemahiran Mara Sungai Petani, Sungai Petani kat mana? Buka buku geografi.. hahahaha

"paling penting sekali.. PERSAHABATAN. Blog ini pun atas sebab menghargai PERSAHABATAN. Sebelum pergi lebih jauh aku nak mintak maaf kalu ade tersinggung bahasa. Disini akan"


Saturday 4 April 2009

Pertama kali kenal bebas

Semua remaja ingin bebas. Sifat memberontak dan darah panas orang muda selalu menyebabkan mereka ingin keluar rumah walaupun rumah mereka pasang aircond 24 jam.

Mesti korang ingat pertama kali duduk berjauhhan dengan family, tak kira lah walaupun rumah itu sebelah rumah jer. Masa aku duduk asrama dn berjauhhan dari pengawasan family dah rasa bebas giler. Tapi masih lagi bawah pengawasan warden. Kali ini bile sudah final year dan wajib mencari tempat tinggal sendiri. Pengertian bebas itu lebih terjawab dengan rumah yang kami sewa sendiri dan jauh dari pengawasan family dan tenaga pengajar.

Rumah dibawah ini ialah rumah yang kami sewa dengan harga rm350.00 kalau tak silap. Murah giler b*bi tahap babun. Tapi harga sewa di sungai petani tahun 1997 mmg begitu.

sem 3 home 1


rumah ini ada 3 bilik. Dua bilik di tingkat satu dan master bedroom di tingkat 2. Ada 8 orang di 2 bilik bawah. Dan 6 orang di bilik master bedroom. So total 14 org semuanyer.. ramai giler..
kalau beli beras sebulan 50kg.. Masak sendiri beb, baru jimat.. then weekend kuar town tgk wayang.. hahah habis gak duit..

Gambor kat bawah ni pemandangan dari tingkat 2 balkoni di master bedroom. Background gunung Jerai. Nice view.. Lagi nice waktu sunset..



sem 3 home 2


hidup di luar mmg bebas. Tapi aku bernasib baik di kelilingi kawan kawan yang baik akhlak. Janji tak hisap dadah dan tonggang arak dah cukup baik bagi aku. Aku bersyukur sangat sangat sebab aku tak hanyut dalam arus dunia nih.

Sekarang ni kat IKMSP dah taklah duduk luar kampus. Semua wajib duduk dalam sejak akhlak pelatih menjadi-2 teruknyer. Nasihat aku pada sesiape yang duduk jauh dari family terutamanyer student. " ingat matlamat. muda memang sekali, time ni la nak enjoy time ni la nak tuntut ilmu, so.. make it balance"

No comments: